Een weekendje naar Salento - Reisverslag uit Pereira, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu Een weekendje naar Salento - Reisverslag uit Pereira, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu

Een weekendje naar Salento

Door: Paula, Ellen

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

31 Januari 2017 | Colombia, Pereira

Zaterdag 28 januari
Vandaag in de ochtend vertrokken met de bus naar Salento, een toeristische trekpleister, ook voor colombianen zelf.
Een reis van 1,5 uur met besproken plaatsen in de bus.
Daar aangekomen was het zeker een leuke plaats met een prachtige natuurlijk katholieke kerk, waar ook nog de middagdienst werd opgedragen.
In het dorpje een beetje rondgeneusd en een heerlijke maaltijd genuttigd met gestoofde forel in melk met knoflook en champignons. Daarbij een patacon, een platgeslagen grote banaan die gefrituurd was. En een vruchtensap van bessen.
We zijn in de namiddag weer in de bus gestapt op weg naar ons hostel in de bergen net buiten Salento.
Een heel mooi hostel waar we een tent hadden gehuurd.
Een soort van Safaritent met een buitentoilet, waar wij geen gebruik van hebben gemaakt. Wij hebben gewoon even buiten ons plasje gepleegd. Het was behoorlijk fris, zo"n 10 ° dus 3 extra dekens gevraagd.
De volgende dag ,zondag, zijn we in een jeep de bergen ingereden, het was weer heerlijk weer. Daar werden we gedropt en hebben een wandeling gemaakt door de prachtige Valle de Cocoro. We wilden niet een te grote wandeling omdat we een weekend vrij waren en we ons relaxed wilden verplaatsen. Ook een forellenkwekerij bezocht. Toen we weer terug gebracht waren met de jeep hebben we weer forel gegeten. Daarna op n terras nog een biertje gepakt. Er zat n jongen met familie achter ons wiens mond open viel toen hij naar Ellen keek; hij vertelde ons dat Ellen sprekend leek op zijn overleden (Colombiaanse) grootmoeder, en de mensen bij hem knikten gefascineerd.. Zijn vriendin nam een foto van hem met Ellen. lachen.
Ons weekendje weg zat er op. Gelukkig hadden we zaterdag al gereserveerde plaatsen besproken voor de terugreis want het was heel druk bij de bushalte. En je moet op tijd weg want de laatste bus ging om 19 uur.
We kwamen thuis en daar zat de hele familie lekker te eten aan onze buitentafel.
Maandag weer aan het werk gegaan, in de hitte die zo'n beetje vanaf half 10 begint. We hebben besloten in het vervolg wat eerder te starten met werken, zolang het nog bewolkt is. Ellen weer onkruid peuteren en Paula bladeren vegen en tussen de bananenbomen storten. We hadden niet veel puf, vanwege de drukkende warmte, en hielden het om 15u voor gezien, zodat we ons weer heerlijk konden verfrissen in het zwembad.
Daniel, de eigenaar, zien we alleen 's morgens even, want hij gaat altijd naar zijn hotel in de stad en komt pas na tienen weer thuis. Dan liggen wij al op bed, haha. Vandaag hebben we een ander matras voor Paula gevraagd, die krijgt nu echt last van haar rug. En we hebben nu een betere wifi verbinding gelukkig. Als het goed is komt Anne deze week een paar dagen met Sofia.

• 31 Januari 2017 - 17:28

Francine:

Klinkt weer heerlijk, lekker zo' n wandeling en leuk zo'n kleine plaats.
    Ja, de katholieke kerk heeft er wel Wat van gemaakt in Colombia, Suzanne en Ik hebben ook hier en daar gedeeltes van de mis meegemaakt, de devotie die je daar nog ziet is wel ontroerend vind Ik.
    Wat leuk dat Anne en Anne Sophia nog komen, die kleine is echt gek van het zwembad! Met blauwe lippen en rillend van de kou zegt ze nog dat ze er eigenlijk helemaal niet uit hoeft hoor...
    Hier warmt het gelukkig een beetje op, met een beetje mazzel kunnen we het weekend uit de wind in het zonnetje zitten.

Veel plezier verder, kijk alweer uit naar de volgende belevenissen

• 31 Januari 2017 - 17:47

Liesbeth Nijhuis:

Paula en Ellen, wat een leuke verhalen! Wat een schitterende maner om op deze wijze "vakantie" te vieren en wat leuk dat Anne komt met kleine Sofia!
    Hier alles goed. We hebben een koude januarimaand achter ons, nu op haar het voorjaar! Jullie hadden geen betere tijd kunnen kiezen vor deze trip naar columba!
    Liefs,
    Liesbeth

• 01 Februari 2017 - 02:23

Mieke:

wat een mooi verhaal weer jongens! ik geniet mee vanuit linschoten........

• 01 Februari 2017 - 08:47

Marjan:

Paula/Ellen,
    Dat gaat prima zo. En arbeid adelt mag de pret niet drukken.
    Gezellige tijd toegewenst net Anne en Sofia.
    Marjan

• 02 Februari 2017 - 10:27

Els Van Der Vaart:

Het klinkt allemaal heerlijk! en ook het eten lijkt me zalig!
    Ik maak deze keer geen lang verhaal want ik ben ziek en voel me belazerd...hoesten en verstopte neus.
    Veel plezier met Anne en Sofia!
    Kus van Els

• 02 Februari 2017 - 20:32

Trix Van Rosmalen:

Hola lieve mensen,
    Wij zijn net terug uit Bonaire en ik bezoek nu voor de eerste keer jullie site! Heel super wat jullie doen. Ik heb dus de eerste weken niet meegemaakt, jullie werken dus in een hostel en wat moeten jullie doen? Sorry misschien een beetje dom! Wat ontzettend leuk dat Anne komt met Sofia. Geniet ervan. Ben benieuwd of jullie nog naar Medellin gaan (wij hebben er 4 jaar gewoond, eeuwige lente en orchideeën !! En leuke mensen