Het boerenleven - Reisverslag uit Pereira, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu Het boerenleven - Reisverslag uit Pereira, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu

Het boerenleven

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

04 Februari 2017 | Colombia, Pereira

En dan is het alweer vrijdag..
Het is zeer relaxed leven hier op de finca. En zoals altijd warm en zonnig, hoewel de weersvoorspellingen steeds aangeven dat het (zwaar)bewolkt zal zijn. Af en toe een paar gasten, die voor ons onbegrijpelijk, nooit gebruik maken van het zembad. Vinden wij niet erg, want dan hebben wij 's middags het rijk alleen.. Er is voor ons steeds minder te doen, gisteren hebben we het toegangsweggetje van bladeren en gemaaid gras ontdaan en weer wat bladeren weggeharkt onder de fruitbomen. Paula zei van de week: "hoeveel taakstraf heb jij nog?" Ja, haha, zo voelt het soms wel, alleen zit niemand ons achter de broek en kunnen we zelf bepalen wanneer we koffie willen drinken of gaan lunchen. Het terrein is ook afgesloten, dus als we weg willen, moeten we vragen of ze ons even vrijlaten. Ook nog: we hadden de sleutel van onze kamer aan de buitenkant van onze deur zitten en de deur dicht laten vallen toen we binnen waren... Zaten we dus opgesloten...! Ellen moest wel een paar minuten roepen voordat Alfredo ons kon bevrijden en ons kon laten zien hoe wel van binnenuit de deur toch konden opendoen. Nee hoor, we voelen ons helemaal niet opgesloten, haha.
Anne en Sophia zijn gisteren middag aangekomen, hun vlucht van 10:10 was gecancelled, maar gelukkig konden ze met een andere maatschappij om 12:15 vliegen. Ze moesten echt even wennen aan de warmte hier; in Bogota is het een stuk frisser, want hoger gelegen.
Sophia kon niet wachten om het zwembad in te gaan, en we hebben ons dan ook een paar uur heerlijk vermaakt. Met de plastic krokodil, de giraffe en de bal die ze meegenomen hadden is ze volop in de weer. Met de zwemvleugeltjes om is ze absoluut niet bang en ze laat zich gewoon door Paula omhoog gooien om daarna weer in het water te plonzen. Als het hieronder zwart is, gewoon op drukken/klikken, dan verschijnt de video..
Van de week hadden we ergens anders boodschappen gedaan, en werden we met de bus iets verder van huis afgezet. We moesten daarom een klein weggetje nemen, maar halverwege zagen we dat het een grote modderpoel was, waar we met onze sandalen niet door wilden. We konden wel 'buitenom' door het hoge gras van het weiland, hoewel we niet wisten of we dan het pad weer zouden bereiken of dat we een hek zouden tegenkomen... Maar het lukte zowaar!
Vanavond heeft Paula weer heerlijk gekookt in de 'fully equipped kitchen' zoals het staat omschreven op de vrijwilligerssite van Workaway, maar met het karige servies,bestek, en pannen is dat geen goede omschrijving...
Paula had ook al 3 borden laten vallen die tussen de plankjes van het zg. aanrecht gleden (gewoon een stukje van n pallet) en vandaag viel het hele gasstel uit elkaar toen we het optilden om te kijken waarom ie t niet deed... Maar we redden ons er desondanks goed mee.
Morgen, zaterdag gaan weer een dagje naar Salento. Dan kunnen we hier niet zijn, vanwege de gasten of een of ander evenement. Sophia kan dan met n kinderauto rond het plein rijden, door iemand met n stoïcijns gezicht geduwd haha. En wij gaan weer die heerlijke forel eten... Tot later!

• 04 Februari 2017 - 07:31

Liesbeth Nijhuis:

Goedemorgen Paula, Ellen, Anne en kleine Sofia,
    Wat een schitterend verhaal weer! En wat leuk dat we elkaar telefonisch uitgebreid hebben gesproken. Ja, ook dit s een prachtige ervaring en jullie maken weer het een en ander mee. Ook super natuurlijk Anne dat jij daar kunt verblijven met Sofia.
    Zaterdag dus op pad met elkaar. Maak er een fijne dag van!
    Hier alles rustig en zowaar zat er vandaag een beetje lente in de lucht! Martijn en Laurien logeren nu hier en ik ga met hun mee naar Suzanne en Daniël. Zo hebben we ook weer een gezellig weekend.
    Paula en Ellen, tot horens maar weer. Anne, geniet met je vrolijke dochtertje. Wat is ze gek op het zwembad, heerlijk.
    Liefs allemaal,
    Liesbeth

• 04 Februari 2017 - 12:48

Anneke Koene :

Goedemorgen Paula Rn Ellen ,
    Want een geweldig verhaal . Ik zie het in gedachten voor mij . Wat een heerlijk kind is dat . Ik ken ze niet maar ik zie dat ze geniet . Willen jullie nog wel naar Holland terug . We hebben 3 dagen heerlijk weer .maar.... Volgende week komt er weer een koude golf aan . Misschien elf steden tocht . Marvin hoopt erop om te kunnen schaatsen . Hij wil graag de poldertocht schaatsen . Carla geniet van jullie verhaal . Hier alles goed . De griep ligt achter mij . Hoest nog wel maar dat zal wel slijten . Vrijdag ga ik met een prakkie naar Jennie . Gisteren gesproken maar het gaat niet zo lekker . Sochtens erg duizelig . Hoop op jullie volgende verhaal . Liefs Anneke

• 04 Februari 2017 - 17:35

Els Van Der Vaart:

Hoi Paula, Ellen, Anne en Anne Sophia,
    Wat een heerlijk bericht weer lieve mensen. En dat Filmpje!!!, ik had het al gezien van Francine gisteren op haar telefoon maar het verveelt niet!
    Ik geniet mee en print dit reisverslag weer uit. Zo heb ik het hele verhaal van jullie reis naar Colombia in mijn jaarboek. Save het voor mezelf en ook voor jullie!
    Kus voor jullie allemaal en genieten maar!
    Els

• 04 Februari 2017 - 18:13

Francine:

Goedemiddag luitjes,
    Wat hebben jullie het goed! Heerlijk met dat zonnetje en vooral met elkaar. Hier is het nu druilerig maar mijn kacheltje loeit en we gaan zo lekker kaasfondue eten. Gisteren en vandaag naar ma geweest, Frans en ik zijn naar een ander huis wezen kijken. Maar hopen dat zij daar terecht kan! .
    Lieverds. . Geniet ervan. En hoe gaat het met het Nederlands van Sophia, vandaag nog weer eens gehoord van een hoogleraar hoe waardevol het is om een kindje tweetalig op te voeden. Dikke kus voor jullie allemaal

• 05 Februari 2017 - 01:06

Mieke:

wat leuk om dit leuke geschreven verhaal weer mee te mogen beleven! ik geniet met jullie mee...enjoy!