De start in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu De start in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu

De start in Bogota

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

24 Januari 2017 | Colombia, Bogota

Jaah, daar zijn we dan! Inmiddels wel meer gewend aan het Colombiaanse leven; Paula heeft nu zelfs haar horloge goed gezet, haha. De zon hier in Bogota is heerlijk, al is het hier verder best fris. Vestjes zijn niet overbodig, en 's nachts is het gewoon koud, maar dat slaapt wel weer lekker.

Het was leuk om de familie te ontmoeten hier in het hostel: Paula's zusje Francine, hun oudste nicht Suzanne, en Anne en Sofia. Suzanne had arepas gemaakt: maispannenkoeken met kaas, en er was heerlijk fruit dat we nog niet kenden. Francine en Suzanne zijn zaterdagochtend vroeg vertrokken, en wij hebben met Anne en Sofia de buurt verkend en zijn later in de middag met hen mee naar hun huis en het winkeltje in het noorden van Bogota gegaan. Toen we met de bus teruggingen en op advies van een medepassagier moesten uitstappen en de buschauffeur niet reageerde, begonnen alle passagiers te roepen naar de chauffeur dat hij moest stoppen, hilarisch!
Zondag zijn we met bussen naar de ondergrondse zoutkathedraal in Zipaquirá gegaan, heel bijzonder en interessant. Foto´s komen nog.. beetje gedoe met uploaden.
Maandag zijn we weer naar Cerro Monserrate gegaan, met de teleferico heel steil naar boven. Prachtig zicht over de miljoenenstad en t was heel mooi zonnig. 's Middags weer bij Anne en Juan geweest en gezellig samen pollo asado (gegrilde kip) gegeten. We zijn er nu achter dat we bij de bushaltes alle bussen voorbij moeten laten gaan tot we vooraan in de rij staan, zodat we kunnen zitten.
Dinsdag vliegen we naar Pereira, en staat ons een nieuw avontuur te wachten. Het enige dat we weten is dat ze ons verwachten...

• 24 Januari 2017 - 10:47

Marjan:

Hoi dames,
    Vanuit een spannende busreis Lekkerkerk naar Rotterdam las ik jullie bericht. Dat bussen was dus een leermoment. De start was in ieder geval gezellig. Nog veel goed aflopend avontuur (zonder te veel aan ontberingen) toegewenst. En voor binnenkort: arbeid adelt .
    Hartelijke groet.
    Marjan uit de regelmatig stoppen bus.

• 24 Januari 2017 - 11:24

Maria:

Dag lieve dames,
    Veel plezier jullie daar!
    Zo te lezen gaat dat lukken.
    Liefs, ook van emmy
    Maria

• 24 Januari 2017 - 16:20

Els Van Der Vaart:

Lieve Paula en Ellen,
    Bedankt voor jullie eerste reisverslag. En heerlijk dat jullie zulk fijn weer hebben. Hier is het kil en grijs, de mist is heel dik en ik ben vanmorgen(dinsdag) met alle lichten aan op de fiets vertrokken.
    Inmiddels zijn hier enkele sterfgevallen geweest waarvan Corry Roovers, een oud-atlete van 81 jaar!, de meest recente. Morgen is haar begrafenis en ik ben rondgegaan bij Koosje (91) en Bep (90) die haar allebei goed gekend hebben, met een condoleancekaart. Zij hebben getekend en die neem ik morgen mee naar de condoleance-receptie na de kerk en het kerkhof.
    Geniet meiden! en vertel veel over jullie avonturen.
    Kus van Els

• 24 Januari 2017 - 16:32

Riekje:

Wat leuk van jullie te horen! De techniek staat toch voor niets.Wij in Mosselbaai en jullie im Colombia.
    Ik heb voor de foto s een speciaal proramma om ze te verkleinen. (resice my picture) dan maak ik ze veel minder picksels. Werkt als een trein. Overschrijven van de fototoestellen via een kabeltje. Maar de eerste keer zit ik ook altijd te hannesen.
    Dames heel veel plezier, geniet dat doen wij ook. Gr. Hans en Riekje

• 24 Januari 2017 - 20:41

Charlotte:

Ha die Ellen en Paula,
    Weer op pad globetrotters, lees nu pas jullie bericht daar wij enige weken (tot vandaag) computerstoring hebben gehad. Hoop dat julllie een goede vlucht hebben gehad naar Pereira en ben erg benieuwd welk avontuur jullie tegemoet gaan. Geniet ervan en ik doe mijn best jullie te volgen en zie de foto's tegemoet.
    Veel liefs, Charlotte en ook van Guus

• 25 Januari 2017 - 00:36

Mieke Broens:

Wat leuk om jullie spannende reis te kunnen volgen daar aan de andere kant van de wereld Ellen en Paula.
    Enjoy!! Ik ga morgen 25 km wandelen van Eemdijk naar Putten. Een etappe van het Zuiderzeepad.
    4 en 5 april gaan wij verder met ons Pieterpad he Paula. Liefs Mieke

• 25 Januari 2017 - 19:52

Anneke Koene :

Gelukkig heb ik jullie gevonden . Wat een leuk verslag . Gisteren gebridged en gewonnen . 63 Pr . Nan is geopereerd aan staar met mij gaat het weer beter . 2 keer flink de griep gehad . Ik ga jullie nu volgen . Op Colombia 2017 . Zoekt en gij zult vinden . Het is hier koud maar wel zonnig . Gr Anneke

• 02 Februari 2017 - 20:42

Inger Hansson:

Ha lieve Ellen en Paula,

Wat ontzettend leuk om op deze manier jullie grote reis te kunnen volgen. Het ziet er allemaal paradijselijk uit. Geniet maar lekker verder, ik volg het graag!

liefs en groetjes,
    Inger.