Taganga en Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu Taganga en Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van EllenPaula - WaarBenJij.nu

Taganga en Palomino

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

23 Februari 2017 | Colombia, Palomino

22 februari

Santa Marta is geen leuke stad, en heel druk, dus zijn we in n plaatsje 5 km verderop beland, Taganga. Een klein vissersdorpje, met vrijwel alleen stoffige, zanderige straatjes. 4 dagen doorgebracht in n leuk hostel, met heel lieve mensen. We moesten wel n aardig stuk omhoog hobbelen met onze reistassen, maar dat was de moeite waard. Omdat we bijna drie uur vertraging hadden op het vliegveld in Medellin, kwamen we dus veel later aan dan gepland en hebben we een pizzaatje gegeten bij n klein tentje in het dorp. De volgende dag naar het strand getogen en heerlijk geluierd. De dag erna zijn we naar Minca gegaan met een collectieve taxibus om een flink eind te sjouwen naar een waterval, waar we ook weer heerlijk hebben gezwommen in het frisse water. Er was nog veel meer te zien, maar wij vonden die wandeling en het bad wel genoeg... Eenmaal weer thuis, zaten onze benen vol met beten van muggen en zanvlooien, ondanks dat we ons wel drie keer volgespoten hadden met Deet. Wat een klerejeuk! Paula kon er niet van slapen... Onze derde dag in Taganga naar een strandje verderop getogen, wéér een flinke klim en weer heerlijk gezwommen. Dinsdag vanuit Santa Marta de bus genomen naar Palomino In de bus kwamen twee jongens rappen, dat deden ze geweldig, met een persoonlijke noot voor de passagiers. Dat is nog eens een creatieve manier om wat te verdienen.... Nu zijn we in Palomino waar we graag naar toe wilden vanwege het 'tuben': met een binnenband van een vrachtwagen achterop een brommer, om vervolgens nog een half uur verder omhoog te lopen/klimmen en uiteindelijk bij het begin van onze vaartocht te komen. Stroomafwaarts dobberen in de band, tot we na een paar uur bij het strand uitkwamen. Een geweldige ervaring! De rust op het water, geluiden van vogels en verder niks... Jammer genoeg konden we geen fototoestel meenemen. Maar om er iets van te zien kun je naar het volgende filmpje kijken: https://m.youtube.com/watch?v=WMAN7txpoVg. Al na 50 meter bleef Ellen in het ondiepe water steken en raakte ze na het uitstappen haar band al bijna kwijt. En Paula kon er ook niet veel aan doen vanuit haar eigen gedobber. Maar gelukkig belandde de band ergens buiten de stroom en kon ze hem weer onder haar billen schuiven. Met vet verbrande voeten en onderbenen hebben we de avond afgemaakt en kunnen we moe maar voldaan gaan slapen om morgen van Santa Marta naar Bogotá te vliegen, waarna we vrijdag nog twee dagen in Vila de Leyva zullen doorbrengen. Paula is er al eerder geweest, het moet een prachtig koloniaal plaatsje zijn, en we hebben er 5 km vandaan een heel mooi hotel geboekt (mét zwembad, maar het schijnt daar een stuk koeler te zijn dan hier aan de Caribische kust. En dan nadert het einde van deze geweldige reis.... Zondag weer naar Bogotá, om maandagavond weer een lange terugvlucht naar het koude, en naar verluidt, stormachtige NL te maken.

• 23 Februari 2017 - 16:40

Els Van Der Vaart:

Lieve Ellen en Paula,
    Het is onvoorstelbaar wat jullie allemaal meemaken en uitgevogeld hebben. Alleen die muggen had je niet besteld! Het stormt hier inderdaad en ik heb een stuk naast de fiets gelopen maar dat doe ik tegenwoordig wel vaker...gewoon een stukkie lopen is goed voor het lijf!
    En dan gaan jullie weer naar Nederland, nog even niet aan denken, nog 2 dagen genieten in Vila de Leyva.
    Lieve sussen, nog lekker genieten en tot hier in het natte winderige Nederland
    Kus van Els

• 23 Februari 2017 - 17:45

Marjan:

Hoi dames

Wederom een reisverhaal vol belevenissen. Je maakt wat mee als je je buiten de gebaande paden begeeft.
    Ga lekker door met genieten. En ja, het is alhier bar weer.

Reis ze.
    Marjan l

• 24 Februari 2017 - 01:32

Mieke:

super meiden!! geniet nog even, daarna ook weer leuk in ons mooie nederlandje....

• 25 Februari 2017 - 17:25

Anne-Jette:

Lieve Ellen en Paula,
    Ach toch weer plots is morgen het begin van de terugreis, Bogota.Misschien nog even afscheid nemen van Anne en Sofia, dat zal wel een traantje geven.
    Sterkte met die laatste 2 waarschijnlijk rare dagen. Jullie zullen ook dan wel iets ondernemen, stil zitten is niet echt jullie ding, haha. Nou ja, maandag/dinsdag zal wel moeten, zal wel afzien de reis en koude aankomst op Schiphol. Maar een mooie reis achter de rug, het lezen was genieten, kijken al uit naar de verhalen.
    Tot gauw!, liefs AJ+P