Nou, we zijn er hoor! - Reisverslag uit , van EllenPaula - WaarBenJij.nu Nou, we zijn er hoor! - Reisverslag uit , van EllenPaula - WaarBenJij.nu

Nou, we zijn er hoor!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

11 December 2009 | ,

Na een best wel lange vliegreis zijn we nu dan in Santiago, waar we een hostel gereserveerd hadden, Rio Amazonas. Het is een familiehostel, erg netjes, leuk, en gezellig. Ik zit nu op de binnenplaats te schrijven. Gisteren natuurlijk meteen opgefrist en de sandalen aangetrokken en natuurlijk meteen blaren van het lopen door de stad. We hebben een sim kaart gekocht, maar na diverse bezoeken aan kantoren van de provider bleek dat we niet kunnen sms-en naar NL. Nou ja, dan maar niet. Het is uiteindelijk ook bedoeld om hier in Chili mee te bellen naar hostels etc. om te reserveren. Verder zijn we gisteren naar het museum van het Palacio de la Moneda geweest, daar was een expositie van het oude China. Was wel aardig, en in elk geval heerlijk om over de koude tegels te lopen met mijn geblaarde blote voeten.De metro kost €0,60 per ritje, daar kun je nog eens voor reizen in de stad. Vandaag zijn we met een "funicular" (bergtrammetje)omhoog gegaan in een park hier. Hadden we een mooi uitzicht over de stad. Morgen vliegen we naar Arica, in het uiterste noorden. En vandaar zakken we weer rustig af met de bus.
Ben benieuwd hoe warm het daar is...
Hier is het nu, om half 8 's avonds nog zo'n 24 graden.

Nou, het uploaden van foto's wil nog even niet lukken, dat komt dus later. Ga ik maar weer een vraag stellen aan de helpdesk van deze organisatie...

Tot later!

  • 11 December 2009 - 23:02

    Anne-Natalia Van Dui:

    Hola hola,

    Er zit dus 2 uur tijdsverschil tussen ons..:) Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en ben benieuwd naar de eerste foto's ( lukte mij eerst ook niet en soms gaat het mega traag). Als je niet uitkomt leg ik nog wel keertje uit via de skype want tref jullie daar vast nog wel op.. Heel veel plezier en geniet van alles tot mails/hoors.

    chao xx natalia

  • 12 December 2009 - 07:48

    Francine:

    O wat klinkt dat allemaal goed!!
    Heerlijk!
    Ik moet het kort houden. Frans en ik gaan zo zeilen op de Oosterschelde in een zeer scherp jacht , een J : Het wordt koud, roept Frans nu. Er is motregen en lichte sneeuw voorspeld. Ik lijk wel gek! Verder alles goed.
    Ik herken alles wat je schrijft over Santiago, warm, mooi, goedkoop en voel de sfeer!
    dikke kus

  • 12 December 2009 - 09:02

    Cora:

    Dat klinkt goed!Volgens mij is het een geweldig land met aardige mensen,maar ik heb lang geleden alleen de stad zelf meegemaakt.Ik weet wel dat ik me er altijd heel veilig voelde;dat heb je vaker na zo'n politiek verleden.Gister uitgebreid gewandeld on gesproken met C. Het was geweldig en we waren zo blij elkaar te zien!Het voelt wederzijds goed en we gaan werken aan een hechte vriendschap.Mooi,hè?
    Geniet en we houden contact,liefs

  • 12 December 2009 - 10:18

    Inger:

    Ha lieve vrouwen,
    Wat leuk om zulke zonnige berichten van jullie te ontvangen. Ik begrijp dat dit jullie huwelijksreis is? Hoelang gaat de reis duren? Nou ik wens jullie hartstikke veel plezier. Hier in Nederland komt de kou eraan. Net een klein kerstboompje gekocht. Ook leuk!
    Veel liefs,
    Inger.

  • 12 December 2009 - 12:42

    Venita.ten@gmail.com:

    Lieve Paula en Ellen,
    Fijn dat alles goed is. Heerlijk weer in je huis P. Chili was bij Yorin Travel en zag Santiago. Ziet er fantastisch uit en lieve mensen daar.
    liefs Venita en Rene

  • 12 December 2009 - 14:26

    Rien Van Tol:

    Hallo lieve meiden,

    Geweldig zo heerlijk in de zon en dat nog 42 dagen. Wens jullie nog veel reisplezier . Wij gaan de kou tegemoet!!!
    Met mij gaat het steeds beter ( 18 holes meegegolfd.)

    Groetjes uit Boskoop

    Rien

  • 12 December 2009 - 15:19

    Marja Decae:

    Klinkt heerlijk. Heel veel plezier vanuit rustig Krimpen.

  • 12 December 2009 - 16:06

    Els Van Der Vaart:

    Lieve Paula en Ellen,
    Leuk dat verslag, ik heb er met veel plezier in zitten lezen. Het is hier koud...eindelijk!! en morgen hopelijk een beetje sneeuw. De kerstsfeer zit er in Breda al dik in, je struikelt over de lichten, kerstbomen, feeëriek verlichte taferelen in de tuinen en als je dan ook nog naar Intratuin gaat dan is het een show van letterlijk van alles. Ik doe het wat rustiger aan en heb alleen paperwhites en hyacinthen neergezet. Morgen, zondag 13 december ga ik naar Liesbeth en Jan, zomaar een dagje. Lieve mensen, ik blijf jullie volgen en heel veel plezier toegewenst.
    Kus van jullie (schoon)zus Els

  • 12 December 2009 - 16:57

    Liesbeth En Jan :

    Heb net de mail geopend en zie jullie verslag. Zou zo willen ruilen! Lijkt me een geweldige ervaring allemaal!
    Frans en Francine zijn net vertrokken; hebben vandaag gezeild en aansluitend hier koffie gedronken. Was heel gezellig. Morgen komt Els en volgende week de nodige kerstbridgedrives etc.
    Leuk hoog om via deze sitre van al jullie belevenissen op de hoogte te blijven. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Kus, Liesbeth en Jan

  • 12 December 2009 - 22:28

    Liset:

    Wat n heerlijkheid, ik denk dat ik ook maar afreis naar jullie, toch tijd zat.
    paula, je kaartje ontvangen, dank je wel, hartstikke lief! Lieverds, geniet maar van het koude weer, want het gaat hier nu echt winteren, helder en koud weer.
    Dikke knuf, Liset

  • 13 December 2009 - 15:48

    Riekje:

    Het begint hier te vriezen, dus vooral geneieten daar van de warmte.... Veel plezier

  • 13 December 2009 - 22:20

    Marjan:

    Ellen,
    Je kunt van die handige second skin pleistertjes kopen, een weldaad voor geblaarde voeten.
    Paula,
    Jan is geschokt. In het palacio de la Moneda kun je ook munten bekijken.
    Naar Harrods en Selfridges geweest, wat wordt een mens moe van kijken en niet kopen.
    Een heel plezierige reis verder.
    Marjan

  • 13 December 2009 - 22:46

    Mieke En Wim:

    nou, het begin is er!
    hartstikke leuk voor jullie! ik hoop dat er nog mooie verhalen volgen en dat wij kunnen meegenieten van jullie belevenissen.
    wij zitten hier nu in de vrieskou bij de donkere dagen voor kerstmis. ik moet nog wel denken aan de gezellige avond bij jou in krimpen bij de warme kachel paula!!!
    succes met deze mooie trip!!

  • 14 December 2009 - 10:59

    Elly Rampruijn:

    hoi Paula en Ellen

    Nou dat is genieten hoor! (behalve die blaren natuurlijk).
    We doen het heel rustig aan en nog beetje nagenieten van Bobs feest. Was gezellig he!
    Bob was echt onder de indruk van alles. Gisteren ook buitenlands avontuurtje thuis gehad: workshop paella en tortilla van nieuwe ster van Cathelijn Francisco: smullen van die (olijfolie)happen! Lekker spaans wijntje erbij .....als dat bij Cath maar geen kilootjes extra gaat geven..

    Spreken jullie al een woordje spaans??

    veel plezier ...
    liefs elly en bob

  • 14 December 2009 - 15:35

    Marian & René:

    Bedankt voor jullie eerste verslag. Het is hier nu 0 graden en heerlijk vriesweer. Geniet er van samen en doe vooral voorzichtig.Nog bedankt voor de foto's.Veel lieve groeten Marian en René.

  • 14 December 2009 - 16:08

    Marijke:

    Hallo dames, Geen verkeerde huwelijksreis, zo te lezen! En wat een heerlijke temperatuur! wij hebben het koud hier in NL. Het vriest! We zijn het niet meer gewend... Veel plezier en ik hoop dat de foto's nog doorkomen!
    Liefs Marijke

  • 15 December 2009 - 00:28

    Dorien En Yumi:

    Lieve Paultje en Ellen

    Jullie ZIJN ER en genieten !! Fantastishe 39 dagen in het vooruitzicht !!

    Wij vieren deze kerst met natuurlijk 1)mooie meiden en 2)uitzicht op de berg FUJI. Met het zonnetje is het hier 20 graden. De opening van mijn atelier was geweldig, enkele foto's kun je zien op website; dorienroling.com

    We lezen graag je volgende verslag. Veel liefs van de GENKI girls.

  • 15 December 2009 - 14:40

    Irma:

    Ha!
    Ik had de eerste kennelijk gemist, maar kreeg m nu wel en ben helemaal up to date! Ik hoor wel wat tussen de regels door, ik hoop dat jullie ondanks het gedoe met boeken van reizen heel veel plezier hebben! Succes, leuk om te lezen, vee liefs, Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Chili

Recente Reisverslagen:

18 December 2009

Weer eventjes terug in Arica

15 December 2009

Hoogteziekte, ooit van gehoord?

11 December 2009

Nou, we zijn er hoor!
EllenPaula

Moezel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 124297

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 01 Februari 2018

Colombia dec17/jan18

20 Januari 2017 - 28 Februari 2017

Colombia 2017

15 December 2011 - 12 Januari 2012

Costa Rica

09 December 2009 - 22 Januari 2010

Chili

01 December 2007 - 10 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: