Weer eventjes terug in Arica - Reisverslag uit Arica, Chili van EllenPaula - WaarBenJij.nu Weer eventjes terug in Arica - Reisverslag uit Arica, Chili van EllenPaula - WaarBenJij.nu

Weer eventjes terug in Arica

Door: allebei

Blijf op de hoogte en volg EllenPaula

18 December 2009 | Chili, Arica

Nadat we enigszins gewend waren aan de grote hoogte, zijn we woensdag de 16e met een busje naar het Parque Nacional de Lauca gegaan. Vulkanen aan zowel Chileense als Boliviaanse zijde gezien, Lago Chungará, het hoogste meer van de wereld, op 4500 m. Een klein dorpje bezocht, Parinacota,dat slechts 4 families telt. In de nabije omgeving wonen verder maar 49 mensen. Ik snap niet hoe je daar kunt wonen.. We kwamen daar op een leuk tijdstip, want de kinderen van het schooltje aldaar werden op een speciale manier naar huis gebracht, zie foto. De reisleider had een lunch meegenomen, en we hebben daar internationaal gepicknicked met de Chileense tour operator Aurelio, Claude, onze zeurende en klagende Canadees, en Chang, een Taiwanees. De laatste attractie was een bezoek aan een thermaal bad. Geweldig, een grote blauwe cementen bak, in the middle of nowhere, met heerlijk warm water, op 4100 meter hoogte.
Donderdag zijn we afgezet op een kruisunt om op een bus naar Arica te kunnen stappen. De luxe bus van La Paz (11:30)was al voorbij, of kwam niet, maar om 12:15 konden we in een kleine bus, max. 30 personen stappen, met een bont gezelschap van Bolivianen. Na een eindje rijden, werd er gestopt voor een lunch en hebben we genoten van de alom bekende cazuela, een bord soep met vlees, aardappel, stuk maiskolf en andere groentes. Voor 1000 pesos, dus €1,30.
Eenmaal weer onderweg, een heel raar geluid, en we bleken een lekke band te hebben. Met passagiers en al in de bus werd het geheel weer hersteld. Wat een geluk dat we net uit de bergen waren, en dat het dubbele banden waren!
Om 15:00 waren we weer terug in Arica, (voelt veel beter hier dan zo hoog)en hebben we eerst een vliegticket gekocht naar Calama. Daarna een geweldig hostel gevonden, waar we nu zitten te schrijven. Vanmiddag dus weer richting woestijn, waar we uiteindelijk naar San Pedro de Atacama gaan.

Hasta luego! Besos de Paula y Ellen

• 18 December 2009 - 15:24

Geert & Nell:

Dears,
    het is weer grandioos !!
    Ga zo door !

• 18 December 2009 - 15:38

Dory:

fijn dat jullie gebeld hebben. jullie maken een mooie reis en ik vind het zo fijn dat jullie zo goed met elkaar op kunnen schieten.
    \hier gaat alles best. en nu is Anita er. ze is ook zo nieuwsgierig naar jullie. tot horens . liefs en kusjes van Dory

• 18 December 2009 - 15:47

Yvonne:

Hee,Paula en Ellen,wat leuk om zo van jullie belevenissen op de hoogte te blijven!Prachtige foto's ook en leuk die kinderen!
    Hier is het winter,zolang je niet de weg op hoeft,heerlijk,vandaag hele dag blauwe lucht.Ben toch even naar Rotjeknor gereden ,Kerstcadeautjes ingeslagen,gelukkig heelhuids terug.
    Morgen zo ik een golfwedstrijd op de par 3 baan hebben,jammer dat die nou net niet doorgaat,maar ja het is niet anders,groetjes en blijf genieten,Yvonne

• 18 December 2009 - 16:58

Anne-Natalia :

Hola Tias...

Que rico todos!! Super hoor alles wat jullie doen en zien wahahha en die soep!! Klinkt heel bekend is hier ook een bekend gerecht!!? pff wat moeten we dan eten als jullie hier zijn!!! wahahah grapje komt helemaal goed :) we skypen en blijf van die mooie foto's maken echt geweldig zijn ze..

Suerte y cuidate beso Anne

• 18 December 2009 - 22:12

Francine:

Hi lieve (schoon) en zus,

Nou ja , hier een pak sneeuw, heb ik net aan Anne laten zien via het cameraatje van skype en 10 onder nul en bij jullie heerlijk warm! Los differentes! Hombre!
    daar maken ze toch van die lekkere warme shawls van , van die Alpaca's? heerlijk, kunnen we hier goed gebruiken!
    Lieverds jullie zien geweldige natuur en maken superleuke dingen mee, Zuid Amerika is top!
    Ik ga sparen!!!

kus

• 18 December 2009 - 22:27

Witte Paula:

tjonge wat vreemd al die kleurige, zonnige fotoos terwijl wij hier in de sneeuw zitten en morgen de geboorte des heren gaan bezingen!
    Veel plezier nog daar en het is leuk de reis te volgen en alle vreemde beesten en mensen de revue te laten passeren!

• 19 December 2009 - 10:53

Judith:

Ha lieve dames!
    Wat een mooie reis lijkt me dat! Leuk om jullie zo te volgen. Zoals jullie al weten ligt hier sneeuw en vriest het flink. Ben op zoek naar schaatsen voor de kinderen, hoop dat we in de kerstvakantie kunnen schaatsen. Of later.
    Een warm bad op 4100 m, dat is bijna niet te geloven. Is de hoogteziekte over? En de blaren? Genieten jullie maar van dit avontuur en gieniet van elkaar. Ik blijf jullie volgen, tenminste als jullie vanaf maandag 21 december mijn nieuwe e-mailadres gebruiken: johlenbusch@tele2.nl.
    Veel liefs!
    Judith

• 19 December 2009 - 17:54

Marijke:

Nou dames, wat een avontuur! Leuk om te lezen hoor. Het lanschap lijkt mij heel mooi. Kunnen jullie wat met de locals communiceren?

Intussen hier in NL, is het echt kerstachtig. Ik ben donderdagavond naar de (nieuwe) Bavo geweest om naar een engels choir te luisteren. Heel mooi! We mochten 2 x meezingen, wat ik uit volle borst heb gedaan. Het is hier nog koud, maar wel lekker, nu ik weer gewend ben. Jullie hebben het niet tè warm geloof ik. Geniet ervan hè? Dag bruidspaar, tot de volgende keer!
    Liefs Marijke